söndag 10 november 2013

Watching the EMA's wishing I was someone

Va jag vill bli någon i framtiden. Någon som kan göra skillnad. Någon som uppfinner ett vattenreningssystem som gör att plastpartiklarna i våra tandkrämer inte når haven, eller som kan rena det lilla vatten i torra landområden i Afrika. 
Eller någon som kan få tjuvjägare att stanna upp, reflektera och inse vad som är rätt och fel. Eller kanske snarare få denna korrupta värld på rätt väg så tjuvjägarna kan få ett annat jobb så de kan försörja sina familjer, istället för att döda, fånga eller plåga oskyldiga magnifika djur. 
Kanske skulle man bli någon som fick världens ledare att inse att vi inte har vår jord länge till om vi fortsätter att misshandla den så som vi gör, genom att överkonsumera och använda fossila bränslen. Att istället för att skapa konflikter och krig för att göra mänskliga utrensningar, faktiskt gå samman och göra världens befolkning medvetna om vad som faktiskt händer om vi inte ändrar våra vardagliga val. 

Kanske är det där man ska börja. I ens egen vardag. Härom dagen stod jag i affären och kollade på alla tandkrämer... Jag har precis lärt mig det här med plastpartiklarna i Whitening produkter - att de går igenom reningsverken och dödar havslivet. Ändå valde jag en sådan tandkräm, för att jag vill få vitare tänder. Jag har använt den en gång och jag mår så dåligt över det. Det är så onödigt. Aldrig igen. Så borde fler tänka. Man känner sig så jävla hjälplös för det är så mycket som är fel i världen. Men små, små val varje dag hos varje individ kan nog förändra världen. Kanske ska man bli en sån som kan nå fram med det budskapet. Va jag vill bli någon i framtiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar