torsdag 4 april 2013

Now what

Eh ja.. dagens videoshoot var ju ganska B - som förväntat. Är ändå rätt besviken. Visade sig att det bara var jag och en till dansare (b-boy) som skulle köra, och det var inte lätt utan riktig musik vill jag lova. Så jag steg villigt åt sidan och överlät det mesta till Breakdansaren som var sjukt duktig. Nu är jag i alla fall en erfarenhet rikare! Är glad att jag kan säga det och att jag inte sprang därifrån när jag började känna mig obekväm. Faktiskt så har den här resan verkligen hjälpt mig med det. Jag är verkligen en sån som stannar inom min comfort zone och så fort någonting känns lite för ovant eller risky så vänder jag på klacken och drar. Men inte här! Let´s face it man ska inte vara dum och ställa upp på allt men jag är glad att jag i alla fall ökat min comfort zone några steg utåt!

Så... vad har jag egentligen gjort under mina nästan 2 veckor här?
- Flyttat in med uuunderbara tjejer i en fin lägenhet nära stan.
- Dansat på Pineapple Dance Studios
- Dansat på ett knökfullt dansgolv på en knarkklubb i Hackney
- Haft as trevliga konversationer med Londons trevligaste taxi chaffisar
- Åkt nästan varenda tunnelbane linje (själv dessutom... råkade ta fel en gång och fick byta 4 ggr för att komma tillbaka haha)
- Blivit erbjuden Dansgig
- Spelat in videoshoot
- Blivit erbjuden Promoterjobb efter att gått ut med en
- Druckit alldeles för många gratisdrinkar på en av Londons finaste nattklubbar Project Club
- Varit på London Bridge (what is the big deal??)
- Varit i Soho (knappt men getting there)
- .. och på Camden Market
- Pubat i Camden
- Hållit ganska så bra i plånboken inne på Primark
- Tagit en sen fika på Picadilly Circus
- Promenerat runt underbara Covent Garden
- Gått på kända Portobello Road i Notting Hill
... säkert mycket mer som jag inte kommer på.

Vad har jag kvar?
- Big Ben och Westminster Abbey
- London Eye
- Little Venice
- China Town
- Äta mat/fika eller i alla fall spendera mer tid i Soho
- Besöka eller gå ut vid Leicester Square
- Tower Bridge
- Madame Tussauds
- Gå på musikal!! (eller Romeo och Julia baletten ännu hellre)

Ganksa många turistiga sevärdheter kvar med andra ord.. (Buckinham Palace mm såg jag ju sist jag var här tillsammans med E<3)  Men det kan man klara av på en dag eller två om man är smart! Kanske inte behöver räkna med att göra allt denna gången - jag lär ju komma tillbaka! Sist men inte minst måste jag shoppa loss lite till alla där hemma... Eller främst till min lilla födelsedags tjej, mitt älskade Gud barn - Linnéa som fyller 7 år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar