onsdag 27 mars 2013

Pineapple Dance Studios

Det har varit rätt tuffa dagar här i början, men ändå så måste jag säga att jag trivs så himla bra. Trots det står jag fast vid mitt beslut att stanna hemma den 11e april och vidare. Det är helt enkelt för dyrt och inte värt det för mig. Boendet är så fruktansvärt dyrt här, så för att bibehålla en livsstil som är i närheten av det man har hemma, så måste man jobba hårt eller ha en stor buffert att ta pengar ifrån. Här tjänar du liksom max 70 Sek i timmen som nyanställd (£7 i timmen är en jättebra ingångslön här) och med den dyra hyran man har så krävs det många timmar av arbete för att få ihop pengar så att det går runt. Det är jag helt enkelt inte beredd på ... Särskilt inte eftersom att jag främst åkte hit för att dansa och ha kul också. Nu trodde jag även att jag skulle ha lite mer pengar att plocka av när jag åkte hit.. Jag kan helt enkelt leva ett så mycket rikare liv på hemmaplan och dessutom ha mina älskade nära mig. Det är värt mer än London för mig - alla gånger. Skulle gärna vilja flytta hit i framtiden dock - om man skulle råka bli förmögen och kunna ha en egen lägga och flyga in familjen när som!

London är verkligen underbart... alla människor är så trevliga och pratglada och man kan alltid stanna vem som helst för att fråga efter vägen eller vad klockan är. De säger bara "No worries darling, have a nice day!" Det tillhör ovanligheten i Sverige liksom..

I alla fall, efter de här tuffa dagarna så har jag äntligen varit på Pineapple och dansat! Tog en intermediate/advanced contemporary klass - och även om jag inte dansat på jättelänge - så gick det jättebra! Sååå skönt och kul! Jag sträckte ljumsken när vi lärde oss mitten av koreografin så fick gå ut sidan men det släppte så sen kunde jag vara med igen. Är så glad att jag behållit min smidighet trots många timmar på gymmet. Det har bara gjort mig starkare och det kändes satans bra att ha den extra styrkan på dansklassen!

Lilla tvärgatan till Covent Garden där dansskolan ligger

Just nu, ligger i sängen och funderar på vad jag ska göra med den här dagen! Skönt att vara ensam och ta det lugnt... 

Fett blåmärke efter klassen igår! Värker i hela kroppen idag men åh va värt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar